2 Temmuz 2008 Çarşamba

RollerCoaster Tycoon

Malatya'ya gitme arifesinde bilgisayarıma ne yükleyeyim de oradayken ve daha sonra da Ankara'ya geçtiğimde sıkılmayayım diye düşünürken aklıma RollerCoaster Tycoon geldi. Bilgisayar oyunlarıyla az çok ilgilenen biri bu oyunu mutlaka duymuştur. 99'da çıktığında şans eseri bir arkadaş sayesinde tanışmıştım ve hala oynamaktan sıkılmıyorum. Bilmeyenler için oyunu kısaca anlatayım:

İsminden de tahmin edeceğiniz üzere oyunda bir lunapark kuruyorsunuz. Çarpışan otodan gondola, 3D sinemadan perili eve kadar herşeyi yapabiliyorsunuz. Ayrıca 20'den fazla rollercoaster'ları istediğiniz şekilde tasarlayıp içindeki trenlerin nasıl gittiğini izleyebiliyorsunuz. Oyunu anlatmaya devam edersem kelimeler yetmez. Hani 'anlatılmaz, yaşanır' diye bir tabir vardır ya, işte bu oyun da aynen öyle.

İlki tabi çok başarılı olunca oyunun 2.si de çıktı. Grafik motoru ve menü arayüzünün aynı olmasıyla birlikte yeni oyuncaklar (evet oyuncak demek istiyorum çünkü hakikaten oyuncak gibi ve çok eğlenceli), yeni dükkanlar ve de nispeten daha kolay bir inşa modu var. Bir kaç sene önce de son versiyonu 3 boyutlu olarak çıktı. İlkinden çok farklı bir tat verse de genelde kült oyunların 3 boyutlusu çıkınca başarısız olması gibi bir durum söz konusu olmadı ve daha gelişmiş yapay zeka ve grafiklerle, hemen hemen benzer ve daha kullanışlı bir inşa modu sayesinde yine çok eğlenceli bir oyun ortaya çıktı. 3. versiyonun en önemli özelliği de sanki rollercoaster ve diğer oyuncakları sürüyormuşuz hissi veren CoasterCam olayıydı. Daha sonra çıkarılan ek paketlerle oyun daha da eğlenceli oldu. Mesela ilk ek paketi sayesinde artık aqua park olayına da girebiliyorsunuz ki bir aqua parkı tasarlamanın yine ne kadar eğlenceli olduğunu anlatamam, yaşamanız gerek.

Ben tatil için yanıma 2.'sini aldım çünkü 3. versiyonu her ne kadar eğlenceli ve öncekilerden daha kapsamlı olsa da, 2.si kadar zevk vermemekle birlikte istediği grafik özellikleri nedeniyle de okulumun verdiği külüstür dizüstünde kağnı hızıyla ve dandik grafiklerle çalışmaktadır. Lunaparka gelen adamların pıtır pıtır yürümesi, rollercoaster'da aşağı hızlıca giderken çıkardıkları sesler, kusma efektleri... hepsi ayrı bir eğlence. Bu tür oyunlardan hoşlanıyorsanız ve de daha önce oynamadıysanız bence hemen bir yerlerden bulup oynayın, pişman olmazsınız. Aslında lunaparka gitmekten hoşlanmanız bile bu oyunu sevmeniz için yeterli bir sebep. Benim bu oyunu sevme nedenimse sanırım yükseklik korkumdan dolayı gerçek hayatta dönme dolap ve gondola bile binemeyişim olabilir. Ama bilgisayar oyunları da gerçek hayatta yapamadığımız şeyleri yapabilmek için değil midir zaten?

8 yorum:

e.d. dedi ki...

:D sen zaten böyle bu tarz oyunlara çok meraklıydın serhan.. seni bildim bileli öyleydin yani.. lisedeyken sims i anlatıp dururdun :D

hatta bana da öyle empoze etmiştin ki, kedndi bilg.imi alır almaz ilk kurduğum oyun senin şu sims olmuştu :D

ben sevmedim tabi :D :D
benim tarzım diil napim.. öyle oyunlar diil, neredeyse hiç bi bilg. oyununu oynamam ben de ondan..

sen kur bakalım aqua park ını.. nasıl olsa ankaradayken, denizden ırak olunca, hevesini anca aqua parklarda geçireceksin nasılsa :D

Serhan dedi ki...

ben hep denizkenarındayım zaten, 1 ay denizsiz idare edebilirim, sen kendine bak:p oyunlarıma da laf yok ayrıca sen zevksizsen oyun napsın:D (eleştirilince karşıdakine b.k atma olayı:D)

e.d. dedi ki...

sen atmakla kalmadın bi de sıvadın yani :P
olayı abarttın yani :D :D :D

hem herkesin zeki kendine :|

Serhan dedi ki...

yine yazım hatası, yine yazım hatası, msnde de böyle yazıyorsun zaten, Almanya'ya gittin Türkçe'yi unuttun:D

e.d. dedi ki...

*zevki

mutlu oldun mu? :D

ben en azından yanlış yazdığımı görünce düzeltiom hemen.. yaa yaaa yaa.. öyle işte :D

hem almanya da türkiyeden çok türk var yaw :D (ne alakaysa şimdi)..

Serhan dedi ki...

havalar da ısındı zaten:D

e.d. dedi ki...

almanya da serin valla... hep bulutlu :D

(so what? :D )

Emre dedi ki...

ya bende bildiğin orjinal cd'si var ilk versiyonunun, ama tabi teknoloji ilerledi hiçbi yerde çalışmıyo :(

okul açılınca alırım senden 2'yi hiç oynamadım zaten. şimdi okul açılınca bi meşgale bulmak gerekebilir :P